No comments yet

V Prešove úspešne!

Logo Rally Prešov 2013

Rally Prešov 2013

Prvý závod tohto ročníka Slovenského rally pohára sľuboval veľkú zábavu. Čakalo nás cez 70 ostrých kilometrov na rýchlostných skúškach, pričom kopírovali trasu Majstrovstiev Slovenska a až následne vykonávacím nariadením sa niektoré z rýchlostných skúšok o niečo skrátili. To však nevadilo, nakoľko ani jedna z nich sa nešla dva krát.

Mapa 1.etapy SRP Rally Prešov 2013

Mapa 1.etapy Rally Prešov 2013

Obhliadky tratí, na ktorých sa závodilo boli v stredu a vo štvrtok, práve preto sme prišli do Prešova už v utorok, zaregistrovali sme sa na obhliadku tratí a na druhý deň ráno sme hneď išli obhliadať.

Mapa 2.etapy SRP Rally Prešov 2013

Mapa 2.etapy Rally Prešov 2013

Rozpis sme spravili bez problémov. Pred štartom sme absolvovali vo štvrtok ešte administratívne a technické preberanie a následne sme vyrazili na slávnostný štart do centra Prešova. Na rampu prišlo pozrieť, tak ako aj minulý rok, nespočetne veľa ľudí. Vo štvrtok večer sme sa dozvedeli čas nášho štartu do prvej etapy. Súťaž bola monitorovaná poľským GPS-systémom, preto sme mali na stránke uvedený odkaz, kde sa dá sledovať aktuálna poloha súťažných vozidiel. Pokiaľ bude GPS systém používaný na súťažiach aj naďalej, určite budeme včas odkazovať pred štartom na takúto stránku.

V našej triede P1 odštartovalo 9 posádok. Z prvej časovej kontroly sme vyrazili v piatok o 12:49 a už o niekoľko minút sme mali byť na štarte prvej rýchlostnej skúšky – RS 1 Kokošovce (13,75 km). Čas určený na prejazd bol veľmi krátky, aj vzhľadom na premávku, takže niektoré posádky dostali penalizáciu za neskorší príjazd, avšak hneď na to bol čas prejazdu upravený, tak aby nikto nebol penalizovaný za zdržanie v premávke. Trať viedla z Kokošoviec do Lučinej. Dosiahli sme v nej štvrtý najlepší čas. Hneď po štarte som zistil, že mám nalistovanú v zošite zlú rýchlostku, ale našťastie to nebol vážnejší problém, iba sme sa zasmiali a pretekali sme ďalej.

Druhá rýchlostná skúška Rankovce, viedla z Rankoviec až do Banského, bola dlhá 13,15 km. Druhá polovica trate sa išla z kopca. To znamenalo veľkú záťaž pre brzdy. Dôležitou udalosťou v tejto RS bolo, že František Debnár jazdiaci na prvom mieste vďaka poruche, ktorá sa mu stala na konci RS, odstúpil. Tým pádom sme sa dostali na tretie miesto v našej kategórii.

Na poslednú rýchlostnú skúšku prvého súťažného dňa RS 3 Zamutov sme sa veľmi tešili. Viedla zo Zamutova do Zlatej Bane a na konci tejto trate bolo veľa horizontov a neprehľadných zákrut na štrku, čo je predzvesť dobrého zážitku.

Keď sme sa pozreli na oblohu, vyzeralo to tak, že začne každú chvíľu pršať. Dážď nás však zastihol až na konci RS. Neznamenalo to však, že trať bola suchá, väčšina z nej bola vlhká a blatová. Bolo to 11,05 km silných zážitkov. Náš prejazd môžte pozrieť [TU]. Dosiahli sme druhý najlepší čas, čím sme zmenšili náskok Tomáša Polovku na Felícii na 8,4 sekundy.

Po prvej etape sme boli radi, že Daihatsu zostalo celé, že nebola žiadna kolízia a že sme si mohli zajazdiť aj na druhý deň. Naše nadšenie na ceste do servisu môžte pozrieť [TU]. Po výdatnom spánku a neustálom sledovaní predpovede počasia a váhaní aké pneumatiky obuť na druhú etapu súťaže sme v sobotu o 9:50 zobrali auto z uzavretého parkoviska a po krátkom servise sme vyrazili na štvrtú rýchlostku s názvom Žipov. Viedla z Žipova do obce Ovčie a merala 13,4 km. Trať sme si užili určite aj vďaka novej prevodovke, ktorá prinášala oveľa lepší zážitok z jazdy.

Opäť sme dosiahli tretí najlepší čas, pričom sme strácali 26 sekúnd na druhého Tomáša Polovku a s náskokom 1 minúta 55 sekúnd pred štvrtým jazdiacim Bernátom na Suzuki Swift. Onboard z tejto rýchlostnej skúšky si pozriete [TU].

Napriek predpovediam počasia, ktoré celý týžden udávali, že nám v sobotu poprší, nepadla z oblohy ani kvapka. Takže suché pneumatiky, pre ktoré sme sa sťažka ráno rozhodli, bola správna voľba, aj keď poradie by sa pravdepodobne nezmenilo. RS 5 Margecany (14,02 km) z Margecian do Ľubovca bola jedna z najrýchlejších tratí pretekov rally Prešov a zároveň aj veľmi zaujímavá, nakoľko bolo na nej veľa rýchlych zákrut, za ktoré nebolo vidieť, tým pádom hladina adrenalínu v krvi bola vysoko. Dosiahli sme druhý najlepší čas a znížili našu stratu na 20,9 sekúnd. Video z Margecian si pozriete [TU]

Pred nami už bola len divácky najatraktívnejšia mestská RS s názvom Ľubotice. Na nej museli posádky odjazdiť štyri kolá. Narozdiel od divákov, pre nás až taká atraktívna táto trať nebola. Nebolo sa na nám treba nej nahánať, o poradí bolo viac-menej rozhodnuté, takže bolo treba bezpečne, bez poruchy prísť do cieľa. To sa nám podarilo a tým sme získali pekné a zaslúžené tretie miesto v kategórii P1. V cieli sme strácali na druhého 50 sekúnd a náskok pred štvrtým sme mali 1 minútu 46 sekúnd.

Tretie miesto je pekná odmena za dlhé dni plné driny, strávené v dielni vo voľnom čase s autom. Bez pomoci Tomášovho otca by určite naša účasť na pretekoch nebola možná. Veľká vďaka samozrejme patrí aj všetkým sponzorom, ktorí nás podporili, najmä spoločnosti Alcor, našim kamarátom z Nipponcars a rovnako vďaka patrí aj pani Anke Dargajovej a rodine Barnových, že nám počas všetkých pretekov na východe poskytujú náhradný domov vo Vranove nad Topľou.

Najbližšie podujatie, na ktorom budeme závodiť je Rally Tríbeč 2013, ktoré sa bude konať 31.5 – 1.6.2013 v Topoľčanoch a okolí. Veríme, že nás príde podporiť veľa našich priaznivcov. Je to súťaž, kde sme doma. Tešíme sa na Vás!

Post a comment

You must be logged in to post a comment.