No comments yet

Víťazstvo spod Tatier!

 

Tretie podujatie Slovenského rally pohára v tejto sezónu bolo naplánované na 26-27 júla a pozostávalo z necelých 125 kilometrov, z čoho 38,4 bolo ostrých. V slovenskom rally pohári sa jazdilo päť rýchlostných skúšok. Tri z nich sa jazdili na mestskom okruhu v Poprade.

V servisnom parkovisku bola hneď vedľa nás posádka Igor Drotár - Vlado Bánoci, ktorú určite všetci poznáte. Neváhali sme a odfotili sme sa s nimi

Obhliadky trate boli rozdelené do dvoch dní, štvrtok večer sa obhliadali mestské okruhy. Večerný okruh bol iný než ten denný. V piatok sa obhliadali RS Uloža a vojaci. Obhliadka mestského okruhu bola počas uzávierky cesty, podobalo sa to obhliadke mestského okruhu v Topoľčanoch, ale tu sme nešli za zavádzacim vozidlom, takže to bolo len na nás či odhadneme správny počet kôl a všetky prekážky na trati. To však s itinerárom nebol problém.

Na mestskom okruhu medzi obhliadkami sme natočili aj video s našimi bezprostrednými pocitmi. Pozriete si ho [TU]. Problémy nastali až pri obhliadkach tratí Uloža a Vojaci. Takmer v každej zákrute boli umiestnené pneumatiky, čo by veľký problém nebol, ale tieto pneumatiky sa nachádzali priamo v ideálnej stope, čo nebolo moc bezpečné. Pre spestrenie trate bol na každej dlhšej rovinke umiestnený retardér. Takže spočiatku sme nemali vôbec pekné slová na tieto trate.

Súťaž sme zahájili slávnostným štartom v centre Popradu na rampe, kde sa prišlo pozrieť mnoho divákov. Cesta na rampu bola spravená pomedzi kaviarničky a tieto boli plné ludí, ktorí si fotili okoloidúce závoďáky. Aj priamo na rampe bolo veľa priaznivcov tohto motoristického športu. V našej kategórii P1 bolo prihlásených na štart 7 súťažných vozidiel. Ešte pred štartom z prvej časovej kontroly sa vyskytli u konkurenčnej posádky Polovka-Pitoňák problémy technického charakteru, kvôli ktorým museli odstúpiť ešte pred začiatkom samotnej súťaže. My sme z prvej časovej kontroly vyrazili v piatok o 20:20 na večerný okruh RS Poprad. S časom 6:02,9 sme sa ocitli na treťom mieste.

Druhý súťažný deň nás čakali zvyšné štyri rýchlostky. Hneď prvá ráno bola RS 2 Uloža, ktorá smerovala do Nižnej Repaše. Pre zvýšenie bezpečnosti a zníženie priemernej rýchlosti bolo umiestnených práve na tejto trati nespočetne veľa rôznych retardérov.

Pri obhliadke tratí sme takmer pri všetkých stáli, aby sme presne preskúmali ako budú uložené, aby sme sa vyhli prípadnej penalizácii alebo nepríjemnej havárii. Po druhej RS sme si udržali pekné tretie miesto, konkrétne s časom 07:37,3. Pričom strata na prvú jazdiacu posádku Kekeňák-Bernáth sme strácali necelých 31 sekúnd a na druhú posádku Šablatúra-Laurincová 11.1 sekundy.

Spojovací úsek medzi druhou a treťou rýchlostnou skúškou bola tiež pekná rally trať. Veríme, že v budúcnosti ho organizátor Rallye Tatry zaradí tiež do súťaže 🙂 Tretia rýchlostná skúška s názvom vojaci bola snáď najkrajšia a najviac sme si ju užili. Miestami bola šotolinová, obsahovala aj rovnejšie úseky s retardérmi, no veď posúďte sami. Video z tejto RS si pozriete [TU].

Pri trati sme zbadali felíciu s otvorenou kapotou, patriacu Kekeňákovi, ktorý zo súťaže odstúpil. Túto rýchlostnú skúšku s časom 6:03,8 sme vyhrali, s náskokom necelú sekundu na druhú posádku Šablatúra-Laurincová. Celkovo sme boli po tretej rýchlostnej skúške druhí so stratou 18 sekúnd. Náš prejazd touto RS si pozriete [TU] a rovnako aj [TU].

Priamo odtiaľ sme vyrazili na mestský okruh do Popradu. Na mestskom okruhu sme odkrúžili niekoľko kôl a s časom 5:19,6 sme sa dostali na prvé miesto. Technické problémy postihli aj posádku Šablatúra-Laurincová, ktorí získali stratu viac než dve minúty. Báli sme sa, že nebudeme mať dosť benzínu. Tieto obavy sa však našťastie nenaplnili a po krátkom servise, ktorý nasledoval sme dotankovali radšej o niečo viac benzínu.

Už nás čakala len jedna rýchlostka, a to znova mestský okruh. Na ňom sme síce skončili tretí s časom 5:16,6, ale to nestačilo na to, aby sme prišli o prvé miesto v našej kategórii. S časom 30:20,2 sme dojazdili na prvom mieste, s náskokom 1:43,2 pred druhou posádkou Šablatúra-Laurincová a treťou Vancík-Pavlík 4:51,9. V celkovom poradí stačil tento čas na krásne šieste miesto so stratou necelé dve aj pol minúty na prvú posádku Haluška-Donoval na Seate Ibiza a na piatu posádku Pavlinský-Kolivošková na Citroene Saxo minúta dvadsať sekúnd.

Teraz stačilo dôjsť naspäť do uzavretého parkoviska kde sme nechali Charade až dovtedy, pokým nedojazdil ‘majstrák’, aby sme spoločne mohli ísť na cieľovú rampu do mesta. 

Po uzavretom parkovisku sme narýchlo umyli náš závoďák a pripravili sa tak na odovzdanie cien. To, ako sa ide pre víťazné poháre, si môžte pozrieť [TU]

Daihatsu nás počas celej súťaže nezradilo, neobjavil sa ani náznak akéhokoľvek technického problému. Počas celej súťaže bolo veľmi horúco, čo mnohým motorom nerobilo dobre. V tom našom máme chladiacu kvapalinu Evans, takže prehrievaním sme sa nemuseli vôbec zapodievať a celú súťaž sme mohli ísť naplno.

Hneď vedľa nás posádka Dušan Chrenko-Peter Ponec a vedľa nich konkurenti z našej kategórie P1 Štefan Vancík - Ján Pavlík

Z výsledku sa veľmi tešíme a touto cestou by sme chceli poďakovať všetkým, ktorí nás podporujú, ale aj tým ktorí nám držia palce!

Post a comment

You must be logged in to post a comment.