No comments yet

Zo IV. Rally Lubeník s piatym miestom

IV. Rally Lubeník sa odohrala 29.-30.6.2012. Pre Slovenský rally pohár boli pripravené pekné tri rýchlostné skúšky, ktoré sa jazdili na dvoch úsekoch, RS Lubeník a RS Nadraž. RS Lubeník sa išla dvakrát. Celková dĺžka RS predstavovala takmer 36 km. Do Lubeníka sme prišli už vo štvrtok, kedy sme si napísali rozpis, v piatok sme boli na technickom preberaní a v sobotu poobede sme za veľmi horúceho počasia pretekali.

Pred touto súťažou sme dali spraviť tlmiče na prednú nápravu a kúpili sme nové plnohodnotné závodné pneumatiky. Na Daihatsu to bolo dosť cítiť. Sedelo krásne na ceste. Náš závod začal výjazdom zo servisu a o pár stoviek metrov už bola časová kontrola pred štartom RS Lubeník. Zo začiatku bola trať dosť do kopca, kde sme veľmi strácali a v prudkom stúpaní sme mali pocit, že s Daihatsu takmer „cúvame“. Po odbočke na tzv. „Peklo“ začala pre nás krajšia časť tejto RS. Bola z kopca a bolo na nej dosť šotoliny. Po pár zákrutách v pekle sa nám podarilo dobehnúť dvojlitrovú Fábiu. Kým sme ju obehli, stratili sme dosť sekúnd. Zábery z týchto momentov z RS1 si môžete pozrieť tu. V tejto RS sme dosiahli štvrtý najlepší čas v našej kategórii 12:41,3 pričom na tretie Suzuki Swift sme strácali 21 sekúnd a na prvú Škodu Fabia 43,5 sekundy.

Druhá rýchlostná skúška Nadraž bola o niečo rýchlejšia. Bolo na nej mnoho horizontov, ktoré sa dali s dobrým rozpisom rýchlo prejsť. S tým sme nemali problem. Čo nás trošku zneistilo bol vynosený štrk vo väčšine zákrut, tak sme nechceli riskovať a v každej sme išli podľa nášho hesla “radšej o 10 pomalšie ako o 1 príliš rýchlo”. Video z tejto rýchlostky si pozriete tu. V RS2 sme dosiahli čas 5 minút 19,4 sekundy, čo nám zabezpečilo 5-te miesto. 6 sekúnd bola naša strata na štvrtého Tomáša Polovku na Škode Felícia a na prvého súťažiaceho v našej kategórii Krbaťu na Škode Fabia to bola strata 21,9 sekundy. Po druhej rýchlostnej skúške nasledovalo preskupenie a 30 minútový servis. Zistili sme, že jeden z nových tlmičov nevydržal a tieklo z neho dosť oleja, ale s tým sa v tej chvíli nedalo nič robiť, tak sme vytečený olej len poutierali. Umyli sme okná a osviežili sme sa. Teplota vtedy dosahovala viac ako 30°C a v závodných kombinézach s nehorľavým prádlom pod ňou nám nebolo zrovna najlepšie.

Po servise sme vyrazili do tretej rýchlostnej skúšky. Túto sme si ozaj užili. Veľká škoda, že nemáme nahraný okrem onboard-u aj záznam z intercomu. Trať sme si užívali plnými dúškami, išli sme bez chyby. Opäť sme dobehli pred name jazdiacu Fabiu, ale tento krát sme sa rýchlo obišli. Keby bolo pár koníkov navyše alebo upravená prevodovka, by sme určite v úsekoch, ktoré sa išli do kopca stiahli ešte pekných pár sekúnd. Takto sme sa museli uspokojiť so štvrtým miestom s časom 12:26,5. Oproti prvému prejazdu sme sa zlepšili o 14,8 sekundy. Na prvého Kekeňáka na Škode Felícia sme získali stratu 41,1 sekundy a na tretieho Debnára sme strácali 8 sekúnd. Video si pozriete tu. Nasledovalo zoskupenie a rampa v strede Lubeníka, kde prišla pozrieť asi stovka fanúšikov rally. Neskôr sme sa dozvedeli, že kvôli predčasnému štartu sme dostali 10 sekundovú penalizáciu, čo nás v poradí našej kategórie posunulo na 5-te miesto.

V celkovom poradí Slovenského rally pohára sme skončili aj s pripočítanou penalizáciou na výbornom 13-tom mieste z 22 súťažiacich vozidiel. Zaujímavosťou je, že v absolútnom poradí za nami skončilo 5 vozidiel tredy P3, teda najvyššej triedy SRP – autá s objemom 2 litre a takmer dvojnásobným výkonom ako naše daihatsu. Keby sme boli hodnotení v tejto triede patrilo by nám tretie mieto ! To svedčí o kvalite a sile konkurencie práve v našej triede P1.

Onboardy:

RS 1 Lubeník

RS 2 Nadraž

RS3 Lubeník

Post a comment

You must be logged in to post a comment.