1

Domáca pôda na Rally Tribeč priniesla 3.miesto

„Preteky v Topoľčanoch pod názvom Rally Tríbeč, ktoré sa uskutočnili 26.mája 2012 boli druhým podujatím v Majstrovstvách Slovenska a rovnako aj v Slovenskom Rally Pohári. Netradične boli situované na západe slovenska. Preto sa zvyčajná niekoľkohodinová cesta na východ tentokrát nekonala. To určite prispelo aj k našej väčšej pohode. Už vo štvrtok sme sa prišli zaregistrovať na obhliadky tratí, dali sme si dobrý obedík v centre Topoľčian a vyrazili na obhliadky. Ako prvú sme si vybrali rýchlostnú skúšku Tríbeč, ktorá začínala v Skýcove a končila vo Veľkých Uherciach. Obhliadky prebiehali tradične v premávke, čo značne sťažovalo prácu na poriadnom rozpise. Po prvotnom ‚náčrte‘ rozpisu, sme si ju prešli ešte raz. Na tejto RS sme mohli ísť obojsmerne, takže sme nemuseli robiť zbytočné kilometre navyše obchádzkami. Po druhom raze obhliadky sme neboli príliš spokojní so začiatkom zapísaného úseku, ale povedali sme si, že bude lepšie ak pôjdeme pozrieť druhú trať a k tejto sa potom ‚rozcvičení‘ vrátime. Druhá v poradí bola rýchlostná skúška Jankov Vŕšok. Táto bola o čosi náročnejšia na rozpis. Za väčšinu zákrut nebolo vidno, a cesta bola pomerne úzka, čo dopomáhalo k silnejšiemu rally-zážitku. Tiež sme si ju prešli dvakrát. Ostal nám ešte čas, ale rozhodli sme sa, že keď máme možnosť, prepíšem si večer rozpis doma do čitateľnejšej (a vlastne aj konečnej) podoby a trate si prejdeme na druhý deň. Vo štvrtok večer nás čakala ešte obhliadka rýchlostnej skúšky Topoľčany. Táto bola situovaná v centre Topoľčian. Keby cesta nebola uzavretá bolo by nemožné spraviť si rozpis. Preto nám policajti po dohode s organizátormi zabezpečili bezproblémový prejzazt traťou RS. Premávka bola čiastočne odstavená a navyše sme išli v doprovode policajných áut.  Jedno policajné auto vpredu a jedno vzadu. Bola to taká spoločná obhliadka. Išlo sa po skupinkách áut. Bol to zážitok. Horšie na tom boli bežní účastníci premávky, ktorí nemali potuchy čo sa deje a museli čakať v kolónach. Zo strany organizátora to však bolo najlepšie možné riešenie.

V piatok ráno nás čakalo administratívne a technické preberanie. Po ňom sme si ešte raz prešli RS1 a RS2 ako sme mali naplánované. Rozpis sedel perfektne. Pomenili sme len pár vecí, ktoré som si potom doma v kľude prepísal. Večer nás čakal slávnostný štart, ktorý sa odohrával tam, kde minulý rok – na námestí Ľudovíta Štúra. Bola to veľká show, vystupovala tam skupina, tancovali tanečnice, moderátor krátko skomentoval každé súťažné vozidlo prichádzajúce na rampu a s každým spravil krátky rozhovor. Keďže sme tu boli doma, prišlo nás podporiť viacero kamarátov a známych čo nás potešilo, aj keď v tom dave stoviek ľudí sme mnohých ani nemohli vidieť. Potešila nás aj masívna a hlučná podpora ľudí z Motorhousu,  až vďaka ktorej si moderátor uvedomil že aj my sme na tejto súťaži doma. . Ľudí prišlo niekoľko stoviek,  možno to bolo aj viac než tisíc, ťažko odhadnúť, ľudia boli všade. Bolo vidieť, že majú o rally záujem. Škoda, že to je jedna z veľmi mála súťaží organizovaných na západnom Slovensku.

V sobotu ráno sme pripravení po všetkých stránkach sadli do nášho súťažného vozidla zo servisu do prvej časovej kontroly. Odtiaľ do uzavretého parkoviska, opäť do servisu na 15 minút, v tankovacej zóne sme čo-to natankovali a vyrazili sme do Skýcova. Počasie vyšlo. Bolo slnečno a príjemne teplo. Pre divákov ideálne. My sme tajne dúfali, že troška poprší. Priebeh RS1 Tríbeč si môžete pozrieť tu. Prvá polovica trate bola rýchla, čo opäť neladilo s našim daihatsu. O niečo kratšia prevodovka a niekoľko sekúnd by išlo z času určite dole.Tomáš  mal navyše minimum času sa dostať do tempa. Druhá polovica trate bol technicky náročnejšia, neprehľadné zákruty, ktoré sa často zavierali, nerovnosti na ceste a samotné klesanie cesty robilo určite nejednej posádke problémy. Na jednu takúto zákrutu doplatil mercedes – veterán, taktiež jednoznačný favorit z našej kategórie na Fabii a rovnako tak aj jedna Felícia z našej kategórie. Druhé dve museli z lesa vyťahovať žeriavom, pretože prvý z nich – mercedes rozbil zvodidlá a ostatné už nemalo čo chrániť v páde. Fotogalériu ako dopadli tieto autá si môžte pozrieť tu. Napriek všetkým našim nevýhodám sme dosiahli 3.čas v našej triede P1. Prvý bol Kekeňák na Škode Felícia s časom 8:43,3, druhý Debnár na Suzuki Swift s časom 8:48,1 a my tretí s časom 9:09,3 so stratou 25,7 sekúnd na prvého.

Od druhej rýchlostnej skúšky nás delil spojovací úsek 18km. Auto prežilo bez poruchy, takže sme nemali žiadne starosti a s chladnou hlavou sme prišli na štart RS2 Jankov Vŕšok. Citroen Saxo, jazdiaci pred nami, tiež doplatil na osudovú zákrutu v predchádzajúcej RS. Mal problém so zatáčaním vľavo, a preto hrozilo, že ho dobehneme. Problém bol v tom, že táto trať bola na obiehanie veľmi úzka, preto to v nás vzbudilo obavy. Našťastie bol medzi nami dosť veľký časový rozdiel na to, aby sa tak stalo. Druhú rýchlostnú skúšku si môžte pozrieť tu. Celá trať okrem konca bola o dosť užšia než tá predtým. Rozpis na tejto trati bol mimoriadne dôležitý. Za niektoré zákruty nebolo absolútne vidieť a nevyzerali tak, že by sa tam dali ísť tak rýchlo, ako sa v skutočnosti dali ísť. Jediný ‚problém‘ bol záverečná časť trate, ktorá bola o dosť širšia než akákoľvek trať doteraz, čo bol veľký nezvyk. Ideálna stopa vyzerala inak než na úzkych úsekoch. Na tejto trati sme dosiahli čas 6:06.1, čo nám zabezpečilo tretie miesto so stratou na prvého Kekeňáka na Škode Felícia 28,2 sekundy a druhý bol opäť Debnár na Suzuki Swift s nádskokom 24.2 sekundy.

Po Jankovom Vŕšku sme sa presunuli na mestský okruh do Topoľčian. Jazdili sa tri kolá. Tu sa opäť prejavili všetky nevýhody, ktoré daihatsu má – dlhá prevodovka, slabé pneumatiky a podvozok a slabý výkon. Tretie miesto, ktoré sme vybojovali na prvých dvoch RS, sme po tejto RS stratili. Onboard si môžte pozrieť tu. Na konci prvého kola a začiatku druhého si môžte všimnúť rozdiel krátkej prevodovky a väčšieho výkonu, kedy nás Debnár na Suzuki Swift hravo obehol. Dosiahli sme 5-ty čas v kategórii P1 6:15.00, na prvého sme strácali 42,4 sekundy a na Polovku, ktorý vybojoval po tejto RS tretie miesto 14,9 sekúnd. Po tejto RS sme boli sklamaní. Aj to patrí k rally. Nasledovalo preskupenie v uzavretom parkovisku a 30 minútový servis a znova ten istý okruh. Na RS4 Topoľčany Tomáš vylepšil čas ešte o 3 sekundy. Onboard si môžte z RS4 pozrieť tu. Dosiahli sme čas 6:12.0, čo stačilo na štvrté miesto, pretože Kekeňák z vedúcej pozície odstúpil kvôli technickej poruche práve na tejto RS a to znamenalo v celkovom poradí posun na tretie miesto s celkovým časom 0:27:14.0 so stratou na druhého Polovku 0:28,4 sekundy a na prvého Debnára 01:37,6 sekundy. Ako sme sa znova presvedčili na tejto súťaži, v rally nerozhoduje len dosiahnutý čas, ale dôležité je taktiež doraziť bez poruchy a bez nehody do cieľa. Tu sa prejavila najväčšia výhoda nášho Daihatsu Charade a to je jeho spoľahlivosť, ktorá nám zabezpečila úžasné tretie miesto na tak obtiažnej rally ako bolo Rally Tríbeč.

Onboardy:
RS 1
RS 2
RS 3
RS 4

 

Fotogaléria

[nggallery id=6]

Comments are now closed for this article.