Comments are off for this post

Cenná trofej z Čiech!

Hustopeče 2014Závod v Hustopečiach bol organizáciou na špičkovej úrovni. Čo sa týka organizácie závodu nevyskytli sa počas pretekov žiadne problémy, čo sa nedalo povedať o našej technike. Keďže sme donedávna obaja skúškovali v škole, autu sa nemal kto venovať, a preto nebolo v 100%-tnej kondícii. Štartovalo na tri valce. Pred prvou rýchlostkou sa dokonca po naštartovaní objavil veľký kúdol dymu, čo neveštilo nič dobré, resp. naznačovalo prasknuté tesnenie pod hlavou a to, že jeden valec je „pod vodou“. To naozaj nie je dobré zistenie pred 70timi ostrými kilometrami. 

Trate sme si prešli len dvakrát, viac sme nestihli, ale na druhej strane sme to ani nepokladali za potrebné.6

Do prvej rýchlostky sme vyštartovali s veľkou chuťou a po pár zákrutách už na prvom retardéri sme opäť prišli o spätné zrkadlo (hlavné je, že sme nedostali žiadnu penalizáciu). Po nej bolo treba aspoň čiastočne riešiť prasknuté tesnenie, aby motor vydržal celý závod. To spočívalo v otvorení chladiacej sústavy pre vypustenie tlaku a vrátenie vytlačenej chladiacej kvapaliny zo sústavy. Toto by inak nebolo možné bez chladiacej kvapaliny Evans. Bez nej by sme zrejme odstúpili už po prvej rýchlostke.

Celý čas sme boli napätí, či motor vydrží. Po odjazdení prvého kola (tri nádherné rýchlostné skúšky) nasledoval krátky servis, kedy sme sa len rýchlo občerstvili a pokračovali v súťaži. V druhom kole rýchlostných skúšok sme sa dostali pekne do tempa, obidvaja sme sa úplne zosúladili, nevnímajúc okolie sme prechádzali každou zákrutou dosť na hrane. Boli to neuveriteľné pocity. Tento náš zážitok aspoň z našich kamier si pozriete [TU] (sranda začína hlavne po 5-tej minúte). Sú to nádherné momenty keď vo vnútri auta panuje totálna dôvera, auto robí čo má a rozpis zákrut sedí. K tomuto prispela určite aj dĺžka tratí, kedy sa prvé kilometre zoznamuje vodič či už s traťou alebo jednotlivými asfaltami a rovnako aj skúša ako rozpis sedí. Čím dlhšia trať, tým to je lepšie. rampa hustopece

Medzi posádkami v Českom Rally Pohári zo zahraničia sme obsadili prvé miesto. Hneď po pretekoch bolo treba dať Daihatsu dokopy, o čo sa postaral Tomáš s otcom. V tejto chvíli už je v plnej kondícii a ďalší závod nás čaká hneď tento víkend v Lubeníku. Vyrážame už zajtra. Držte palce minimálne tak ako ste nám držali palce v Hustopečiach!

Comments are closed.