
V roku 2024 sme pokračovali v našich pretekárskych aktivitách účasťou na tradičnej Mikulášskej Rally v Slušoviciach. Voľba tejto súťaže padla najmä kvôli veľmi príjemnej skúsenosti z ročníka 2023, kde sme s Fiestou Rally 3 vyjazdili trináste miesto a pretek si nesmierne užili. Rozhodli sme to teda celé zopakovať aj v ročníku 2024.

Každý, kto sa pohybuje v rally kruhoch, vie, že Zlín a jeho okolie sú absolútnou Mekkou rally v strednej Európe. Každoročne sa tu organizuje súťaž majstrovstiev Európy v rally – Barum Czech Rally Zlín. Na tejto prestížnej akcii sme sa aj my s Marcelom zúčastnili v roku 2019 s Peugeotom 208 R2. Mikuláš Rally Slušovice sa každoročne koná na krátkom úseku „Barumáckych“ rýchlostných skúšok, čo jej pridáva na atraktivite.

Trať Mikuláš Rally Slušovice zvyčajne pozostáva z dvoch hlavných častí. Prvou je divácka rýchlostná skúška v Slušoviciach, kde vždy panuje fantastická atmosféra vďaka tisícom divákov lemujúcich trať. Druhou je klasická rýchlostná skúška v okolí, zvyčajne na známych úsekoch Barum Czech Rally Zlín. Profil trate nám bol vďaka našej skúsenosti z minulosti do značnej miery známy, no zradné mohlo byť počasie, ktoré v termíne konania súťaže často prináša prekvapenia.

Ani rok 2024 nebol výnimkou. V piatok pred súťažou prišlo husté sneženie, čo zamiešalo karty. Práve v tento deň sme mali na programe testovanie pretekárskeho auta na blízkom letisku v Luhačoviciach. Predpoveď na súťažný deň jednoznačne naznačovala mokré trate, no testovanie na vrstve snehu bez zimných pneumatík a iba na slickoch nám veľmi nepomohlo. Počas testu sme sa viac-menej pošmýkali, ale cieľ adaptácie na správanie auta sa nám naplniť nepodarilo. Museli sme si teda zvykať na auto až na ostrej RS v sobotu.

V sobotu sme sadali do auta s cieľom užiť si preteky, aj keď v pozadí každý pretekár sníva o čo najlepšom výsledku. Súťažný deň sa však nezačal ideálne. Hneď na prejazde medzi servisným parkoviskom a časovou kontrolou na RS1 sme museli riešiť drobný technický problém. To spôsobilo, že sme do časovej kontroly prišli neskoro a hneď pred štartom do RS1 nabrali penalizáciu 80 sekúnd. Na takejto krátkej trati je to výrazná strata, priam ako svetelný rok.

Napriek tomu sme nezúfali. Hlavným cieľom bola radosť z jazdy, z auta, z fanúšikov a celkový pocit z rally. Prvé kolo rýchlostných skúšok však bolo zápasom o adaptáciu na pretekárske tempo. Jazda bola opatrná a kostrbatá, čo vo mne zanechávalo zmiešané pocity. V druhom kole sa však veci začali obracať k lepšiemu. Pocit z jazdy bol čoraz lepší, tempo plynulejšie a čas na trati sa zlepšoval.

Tento pozitívny trend pokračoval aj v treťom kole rýchlostných skúšok. Na auto som si už celkom zvykol a začal si veriť, že s dostatočným tréningom by môj výkon mohol byť ešte dosť konkurencieschopný. Ako to však už na rally býva, po treťom kole prišiel cieľ. Penalizácia pred RS1 nás odsunula na celkové 25. miesto, no bez nej by sme mohli byť asi o desať miest vyššie.

Napriek tomu sme zo Slušovíc odchádzali s fantastickými pocitmi. Možnosť zúčastniť sa takejto súťaže s pretekárskou technikou, aká bola pre nás kedysi iba snom, je obrovským zadosťučinením. Spomínam si na časy spred 15 rokov, keď sme na dvore skladali naše prvé pretekárske Daihatsu. Prejsť si takúto cestu je pre nás naozaj splnený sen.
