Comments are off for this post

Takto sme sa mali v Rožňave

Na prelome marca a apríla sme sa zúčastnili úvodného podujatia kalendára MSR v Rally 2017, L-Racing 10. Rally Rožňava. Tento rok sa plánujeme zúčastniť iba vybraných podujatí. Rožňavu sme do nášho programu zaradili kvôli tomu, že sme predpokladali pekné a kvalitné trate. Organizátori nesklamali. Trate boli skutočne nádherné a niektoré z nich som zaradil medzi svoje obľubené.

17776783_10206873599798284_1522182097_o
Veľkou novinkou pre nás v tejto sezóne je závodná technika ktorú sme si zvolili. Je to továrenský závodný špeciál Peugeot 208 R2. Toto auto je aktuálna špička medzi autami s pohonom prednej nápravy. Po našom Daihatsu Charade a Honde Civic je Peugeot síce veľká zmena, ale je to pomerne logický krok. Jedinou nevýhodou tohto auta sú oveľa vyššie finančné nároky. Tie zrejme budeme musieť kompenzovať obmedzeným počtom súťaží.

17776677_10206873600238295_1498343986_o

Ja osobne mám však obrovskú radosť z toho, že sa mi vôbec podarilo dopracovať k štartu s autom takejto špecifikácie. Dalo by sa to nazvať splneným snom, ale musím sa priznať, že ešte pred nedávnom som o takom niečom ani len nesníval. Pretekať s takýmto autom je neopísateľný zážitok. Sám by som predtým neveril, že to môže byť taký rozdiel. V neposlednom rade je výhodou štartu s autom R2 veľmi slušná konkurencia a teda športová úroveň. Podobne ako aj v prípade predchádzajúcej Hondy Civic, auto sme nekúpili, ale nám ho špičkovo pripravuje a požičiava Sparrow Racing zo Zlína.

17637052_1294998570538045_7122695472149766445_o
Súťaž pre nás začala vo štvrtok, kedy sme absolvovali väčšinu obhliadok tratí. Rozpis sme sa s Marcelom snažili vypracovať s maximálnou precíznosťou. Neskôr sa ukázalo, že sa nám to aj podarilo, rozpis sedel na jednotku. Poslednú kontrolu rozpisu sme spravili ešte v piatok, keďže nám zostávali dovolené prejazdy v rámci obhliadok tratí.Zrušený piatkový shakedown nebol dobrou správou, s autom sme sa nemali možnosť pred súťažou veľmi zoznámiť. Síce sme sa na ňom povozili v premávke po Rožňave, ale neskôr sa ukázalo, že to naozaj nestačí 🙂 .
Prišla piatková večerná rýchlostka v meste. S odstupom času hodnotím svoj výkon ako tragický 😀 Trať sa veľmi šmýkala, auto som nepoznal, nebola možnosť zohriať gumy, nevedel som odhadnúť brzdné body, správanie auta, proste celé zle. Jednu odbočku som nedobrzdil, musel som cúvať, auto mi medzitým zdochlo.  Začiatky sú však také, našťastie som auto doviezol do cieľa bez poškodenia.

c30i1787-3

Nie ideálna situácia pokračovala aj v sobotu ráno. Pre nehodu posádky Fusko-Slovák sme museli prvú rýchlostnú skúšku absolvovať ako voľný prejazd pomalým tempom, zatiaľ čo naša konkurencia ju stihla „naostro“. Takže nárast skúseností na tejto RS o 0%. V rámci doobednej etapy už zostávali len dve rýchlostné skúšky. Tie sme absolvovali relatívne bez problémov, ale naše tempo bolo až príliš opatrné.
Poobedná etapa bola tvorená druhými prejazdami tých istých tratí ako doobeda. My sme však prvú RS poobednej etapy išli kvôli predchádzajúcemu voľnému prejazdu prvýkrát. To sa odrazilo aj na výsledom čase a v tomto momente to s našim výsledkom nevyzeralo ružovo.

17493056_1455924594474906_8407724833231499465_o
Nejak som si však postupne na auto zvykal a získaval som viac dôvery. Videl som, že časy ktoré dosahujeme nie sú nič moc, tak som sa posnažil v rámci možností zrýchliť. To sa aj podarilo. Kombinácia získanej dôvery k autu, opakovaných prejazdov RS, dôvery v rozpis a Marcelovho diktátu spôsobila, že naše tempo sa výrazne zrýchlilo.

c30i2409-7

Tempo a výsledok v posledných troch RS súťaže hodnotím viac ako uspokojivo. Vo všetkých troch RS sme zajazdili druhý čas v triede aj v poradí 2WD. V poradí 2WD sme sa za posledné 3 RS prepracovali zo šiesteho miesta na tretie. V triede sme začali sťahovať náskok Kekeňáka a Koiša. Keďže Koiš spravil v predposlednej RS chybu a vyletel do lesa, automaticky sme sa posúvali o miesto vpred.

asf-3865

Náskok Kekeňáka sme stiahli z 43 sekúnd na 11! Ak by mala súťaž ešte o jednu RS viac, mali by sme reálu šancu skončiť pred ním. Pre nás je však dôležité najmä to, že sme doviezli auto do cieľa v poriadku a získali mnoho skúseností.

c30i3081-4

Na prvom ostrom preteku s týmto autom sme sa dokázali slušne zrýchliť. Ak by sme mali možnosť jazdiť viac, som si istý, že táto tendencia by pokračovala. Zvyšok sezóny je zatiaľ vo hviezdach. Verím však, že sa nám podarí pokryť ešte aspoň 2 rally podujatia v sezóne, kde by sme mali opäť možnosť sa porovnať so slovenskou špičkou v 2WD a naberať nové skúsenosti s týmto skvelým autom. Na záver ďakujem za podporu všetkým, čo sa zaslúžili o to, že sa nám neustále darí robiť tento nádherný šport a posúvať sa vpred.

IMG_2001

Comments are closed.