No comments yet

Rally Košice 2013

V dňoch 6.- 8. septembra sa uskutočnilo posledné podujatie Slovenského rally pohára sezóny 2013 39. Rally Košice. Toto podujatie pozostávalo z dvoch súťažných dní, 5-tich rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 59,45 meraných kilometrov, čo bolo z celkových 212,55 km 27,97 %.

Obhliadky tratí boli rozdelené na dva dni, pričom štvrtok sa obhliadali trate, na ktorých sme závodili v sobotu a v piatok ostatné tri trate, ktoré boli v nedeľu. V rozpise sme si spravili niekoľko drobných zmien, ktoré nám dosť uľahčili prácu a zlepšili zážitok z jazdy.

Štartová rampa bola netradične v sobotu na obed a ňou sme zahájili prvú etapu rally Košice. Prvá rýchlostka s názvom Opál merala 15,85 kilometra, viedla zo Zamutova cez Dubník, Červenicu a Lúčinu do Opinej. Bola dosť rýchla, určite by nám neuškodilo niekoľko koní navyše.

Umiestnili sme sa na treťom mieste s časom 9:41,0 a stratou na prvého Šablatúru na Felícii 17,6 sekundy a na druhého Kekeňáka na Felícii 7,3 sekundy. Video z prvej rýchlostnej skúšky nájdete [TU]. V kategórii P1 nás bolo celkovo 8. V prvej rýchlostnej skúške skončili v rally pohári nemilo 3 posádky, avšak našťastie sa im nič nestalo. Čo sa týka majstrovstiev, tam nedojazdilo v RS1 9 posádok.

Druhá s názvom Gejzír merala 12,95 kilometrov a viedla z Banského cez Herľany do Rankoviec. V tejto skončilo dokonca ešte viac súťažných vozidiel. V Slovenskom rally pohári to bolo desať a v Majstrovstvách tri. Opäť sa potvrdilo, že v rally nie je podstatný len čas v rýchlostnej skúške, ale rovnako aj prísť do cieľa súťaže. V RS 2 sme dosiahli druhý čas 9:50,4 a na prvého Šablatúru na Felícii sme stratili 19,5 sekundy. Kekeňák, ktorý jazdil na prvom mieste odstúpil pred druhou rýchlostnou skúškou, údajne kvôli technickej poruche. V celkovom poradí sme strácali na prvého Šablatúru po prvých dvoch rýchlostných skúškach 37,1 sekundy. Naše bezprostredné postrehy po prvom dni si pozriete na videu [TU].

Po druhej RS som mal menší konflikt s jedným z technických komisárov. Jednalo sa o moju športovú obuv, ktorá doteraz ani na jedných závodoch žiadnemu komisárovi neprekážala. Takže jemne vyvedený z miery sme smerovali do uzavretého parkoviska. Na druhý deň sa však iný športový komisár pustil do Tomáša s tým, že mu prekážalo umiestnenie kamery na prilbe. Zaujímavý fakt je, že pár závodov do zadu nám dvaja športový komisári oznámili, že takéto umiestnenie kamery je v súlade s medzinárodným športovým poriadkom, ale budiš. Kameru bolo treba dať dole, inak by sme boli označení za nespôsobilých. Preto žiadne ďalšie videá z tejto súťaže nemáme, je nám ľúto.

Znechutení neúprosným postojom komisára sme vyrazili v nedeľu na zostávajúce tri rýchlostky. RS 3 Golf 1 merala 13,60 km a prešli sme ju s časom 8:44,9 na treťom mieste. Časť trate sa zhodoval s pretekmi automobilov do vrchu – PAV Jahodná. Pred nami tradične Kekeňák a Šablatúra na Felíciách. Nakoľko Kekeňák uplynulý súťažný deň odstúpil, nezapočítaval sa jeho čas do celkového času. Preto sme boli stále druhí so stratou 57,3 sekundy.

Do RS 4 Sivec sme sa dostali po pár kilometroch prejazdu. Pred touto RS sme mali najväčší rešpekt. Na ceste bolo veľa štrku, zákruty boli často ostrejšie než sa na prvý pohľad zdali, trať bola celá úzka a vedľa trate bol veľký spád. Trať bola organizátorom označená ako podobajúca sa Monte Carlu. Hneď po štarte nás čakal retardér cez parkovisko, po pár metroch odbočka na úzku cestu a po pár zákrutách nám v jednej z nich prebehla cez cestu čierna mačka. Nič zlé sa nám však nestalo, šťastne sme dorazili po 7,55 kilometra až do cieľa s časom 6:07,1 a so stratou 8,5 sekundy na druhého Šablatúru a 25 sekúnd na Kekeňáka.

Po tridsať minútovom servise, kedy sme nemuseli nič opravovať nás čakala už len posledná RS Golf 2. Poradie sa výrazne zamiešať už nemohlo. Udržali sme si druhé miesto, pričom celková strata na prvého Šablatúru bola 1:11,9 sekundy a náskok pred tretím Bernátom na Suzuki Swift 2:01,3 sekundy.

Podarilo sa nám doraziť šťastne aj na cieľovú rampu, kde sme si prevzali poháre za vybojované druhé miesto v kategórii P1. Do celkového hodnotenia sme si zapísali za prvý súťažný deň 15 bodov za druhé miesto a 12 bodov za tretie miesto za druhý súťažný deň. Takže sme za celú sezónu získali 106 bodov. To by nám stačilo na celkové druhé miesto za sezónu 2013. Avšak platí pravidlo, že ak sa uskutoční za sezónu 8 súťažných dní, odrátajú sa dve najhoršie bodové umiestnenia. Preto z nášho bodového zisku ubudlo 20 bodov. 10 bodov za štvrté miesto z Rally Lubeník a 10 za štvrté miesto druhého súťažného dňa Rally Prešov. Tretí Šablatúra sa nezúčastnil Rally Prešov, čo boli dva súťažné dni, takže získal dvakrát nula bodov, a preto sa mu odrátala nula. Preto za sezónu 2013 získal druhé miesto v kategórii P1 a my tretie… Výsledky za celú sezónu si pozriete [TU].

Touto cestou chceme poďakovať za podporu našich sponzorov za celú sezónu 2013. Najväčšia vďaka patrí Milanovi Vráblovi, teda Tomášovmu otcovi, ktorý s nami trpezlivo chodí na každé závody a stará sa o Daihatsu. Rovnako patrí vďaka aj spoločnosti Alcor, ktorá celú sezónu požičiavala svoje auto, aby sme mohli previesť Daihatsu na každé závody. Vďaka patrí aj našim kamarátom z Nipponcars, ktorí nám pomáhali riešiť celoročný problém s brzdami a taktiež vyriešili problém s prehrievaním Daihatsu pomocou kvapaliny Evans. V neposlednom rade patrí vďaka aj všetkým, ktorí darovali združeniu Vrábel Motoršport o.z. svoje 2% z dane a tým tiež pomohli našej podpore. Veríme, že sme Vás za celý rok nesklamali a že sme Vás po celý rok bavili. Držte nám palce aj naďalej!

Post a comment

You must be logged in to post a comment.